Auta elektryczne i hybrydowe

Wygląda na owo, że czekaliśmy dozgonnie na bryki elektryczne, ale po więcej dwulicowych startach aniżeli na tegorocznych Igrzyskach Olimpijskich w Londynie wygląda na owo, iż automobil elektryczny w końcu zostanie.

W tym momencie musimy zacząć od czasu powierzchownej nomenklatur: pierwotny gablota elektryczny (EV, gwoli pojazdu elektrycznego) nie ma motoru benzynowego jako zasoby. Musisz wobec tego liczyć na starczającym naładowaniu akumulatorów, tak aby trafić w tym miejscu, gdzie musisz. Nissan Leaf owo w największym stopniu kultowy (oraz najważniejszy) czterokołowiec elektryczny w tym momencie w sprzedaży.



Stereotypowa hybryda stosuje napęd elektryczny dodatkowo / ewentualnie serce benzynowy, w układy od chwili stosunki. Nie podłączaj go aż do domy elektrycznego, jako że ogniwa są ładowane w czasie odloty. Podczas zwyczajnej, nawet skrótowej wyjazdów, pierścienia napędzane egzystują w podobny sposób bodźcami elektrycznymi, na sposób oraz benzynowymi. Toyota Prius owo najpopularniejsza a najbardziej popularna hybryda na globie.



Wtykany hybrydowy wóz elektryczny z „poszerzonym obrębem” egzystuje technicznie bardziej gentlemeńską hybrydą aniżeli intensywny EV, jednak podróżuje w wyższym stopniu jakże EV niż tuzinkowa hybryda. W rutynie prawdopodobnie być potężna lub mierna różnica w relacje od czasu wyjścia eksploatacje wozu. Jak na przykład jak wiadomo, wzmacniacz zasięgu względnie hybrydowy plug-in ma serce benzynowy, który można skorzystać do napędzania serca elektrycznego, kiedy raptem rozładowane zostaną akumulatory, toż motor benzynowy nie napędza otwarcie okręgów *. Bliźniacy Vauxhall Ampera / Chevrolet Volt istnieją kierującym przykładem tego typu gabloty tudzież niszczą 300 mpg paliwa w mieście (w gruncie rzeczy, owo trzysta. Nie literówka!)

Fura, jaki porusza serce elektryczny, istnieje zwyczajowo nadzwyczaj sielankowy (ekscentryczna milczenie czyli dalekie wrzawy w miejsce szczerze słyszalnego serca benzynowego) oraz cichy (brak wibracji z silnika albo przekładni). Odpowiedź wozu na nieflegmatyczne pozycje stanowi momentalna zaś wytrzymała, skoro silniki elektryczne w tym momencie uzyskują wielkie chwile obrotowe. Na pozornie są no tak cichutko, że UE dyskutuje wstęp pilnych ostrzeżeń akustycznych w przyszłości, skoro piesi po prostu nie słuchają samochodu elektrycznego.


Gdyby przechodzi o ekscytujące postępowanie, dryndy elektryczne zazwyczaj nie są mądre, wypada zakomunikować. Najczęściej egzystują nadzwyczaj uciążliwe zaś średnio objeżdżają na nich opony a pierścienie, co stanowi z większym natężeniem ekonomiczne aniżeli dyrygowanie. Jak postaci dojeżdżające do profesji w mieście stanowią szybkie także funkcjonalne. Wywołują podobnie jak pomniejszy awantura, patelnia oraz zanieczyszczenie na ulicach, przy użyciu czemu bezpiecznik pospolity Nissan Leafs w mieście istnieje w znacznym stopniu przyjemniejszy w celu przechodzących pieszych.

Akumulatory w sztampowym wozie elektrycznym oferują obręb kilku kilometrów (przynajmniej żywy wehikuł elektryczny jest urządzony w bardziej natężony splot akumulatorów, bo nie egzystuje potrzebny silnik benzynowy ani pojemnik paliwa), znamionuje wprowadzanie danych akumulatora w toku kawalerie. Spośród prawa energia ruchoma z wybiegu i unieruchamiania istnieje reorganizowana w werwę elektryczną, jaka jest składowana w akumulatorach. Fisker Pasza posiada nawet jednostki słoneczne w dachu do obciążenia ogniw.



Natomiast dłuższa wyjazd niepewnie implikuje, iż ​​bateryjki są zmożone. W samochodzie w kompletów elektrycznym zwie owo, iż musisz zatkać także naładować ogniwa. Mam otuchę, iż zaparkowałeś gdzieś w otoczeniu domy plus dysponowałeś nieco czasów na odnalezienie czegoś innego. W hybrydzie serce benzynowy zaczyna przynosić w wyniku mnogość. W banalnej hybrydzie, takiej jak na przykład Prius, automobil praktycznie staje się trywialnym samochodem benzynowym, bądź co bądź nieco chwiejnie żywy napęd lansuje pozbawiony wygód auto, wskutek tego nie stanowi rychły. W przedłużaczu zasięgu, takim kiedy Ampera / Volt, napęd benzynowy mebluje silnikowi elektrycznemu inwencję do poruszania kół, co egzystuje z większym natężeniem płodne zarówno pod względem wydajności, w jaki sposób plus ekonomizacyj. W stosunki od czasu sposobu konnice można szarżować ogniwa w ciągu poparciem czynnej zaradności z silnika benzynowego, aby jest dozwolone egzystowało pakować bryka po mecie obciążenia. Co to oznacza w głębokim świecie?


W jakim stopniu już sprawiasz przejażdżek? Zakładamy, iż akumulatory egzystują w kompletów naładowane na początku podróży.

Krótkie dystansów (
Owego rodzaju podróże są znakomite na rzecz automobili elektrycznych plus mieszańców plug-in, bowiem akumulatory mogą znieść skończoną podróż tudzież istnieją obciążane na przestrzeni konnicy. Typowa mieszaniec w dalszym ciągu będzie odczuwać brak motoru benzynowego, mimo iż podlega owo odkąd owego, tak dalece objeżdżasz zaś ile może pan dostarczyć ładowania.


Średnie podróże (50-100 mil pośrodku ładunkami).

Egzystują owo formy podróży, jakie w celu kierowców pojazdów elektrycznych istnieją stresujące, skoro kazus na drodze być może zawierać znaczenie, że przerwie Ci się sok przed dotarciem do przystanków obciążenia. Mieszaniec plug-in względnie pospolita hybryda egzystuje w szeregu, skoro mogą przyczynić się napęd benzynowy. W ulicznej hybrydzie mieni owo, że bryka istnieje napędzany na krzyż większą odsetek podróży. W hybrydzie plug-in egzystuje zasilany w zasadzie elektrycznie, natomiast silnik benzynowy stanowi obrotny, aby w ciosie pragnienia nadal naładować ogniwa.


Dłuższe wyjazdy (więcej niż 100 mil pośród daninami)

Nie stanowi owo praktyczne w samochodzie w kompletów elektrycznym, dlatego że poniekąd na bodajże zabraknie prądu, przed w tym miejscu dojdziesz. Naturalna mieszaniec jest w prawidłu furą benzynowym poprzez nieomal całkowitą wyjazd, natomiast mieszaniec typu plug-in stanowi w większości elektryczna, pomimo tego jest z większym natężeniem wydajnie dorzucana etyliną aniżeli prozaiczna mieszaniec.


Pozytywy zaś negatywy:

Zreasumujmyż trójka kategorie samochodów elektrycznych:

Sztampowa hybryda (np. Toyota Prius)

Skazy: tańsze, bez przymusy ładowania, bez zgrozy o aspekt, tuzinkowy silnik benzynowy denuncjuje się egzystować normalnym automobilem benzynowym

Ułomności: z trudem wielce kuse odległości (nie więcej niż nieco kilometrów) egzystują w pełni elektryczne. Niewysoki akumulator natomiast kruchy motor benzynowy oznaczają stosunkowo lichą zdolność produkcyjna w porównaniu ze zwyczajnym autem benzynowym bądź wozem w pełni elektrycznym. Niechuchrowata system ekonomiczny w toku konnice kłopotliwej (jakim sposobem niepodobna minikabów Prius w Londynie…), niezbyt obszerna na rzecz pasażerów natomiast ekwipunku, bowiem motory benzynowe i elektryczne są uregulowane w jakimś samochodzie


W pełni elektryczny samochód (EV) (np. – Nissan Leaf)

Dobrodziejstw: Potężny motor elektryczny podaje w dużym stopniu zdrowszą wydajność niż pospolita hybryda, bardziej natężony ogniwo daje dłuższe zużycie zapałów, żaden napęd benzynowy nie ściągnie motłoch zaś ochrania co niemiara lokalizacje, 5000 funtów ulgi rządowe, siła elektryczna istnieje tańsza tudzież generalnie w wyższym stopniu przyjazna na rzecz ośrodki aniżeli benzyna. uprzywilejowany parking w niektórych miejscach ogólnych

Skazy: Nie zważając na rabatu, ciągle cenny, ograniczony do minimum obręb z powodu ubytku przyczyny w celu napędu benzynowego. Przypadkowy spośród owego obawa przed dyscypliną poziomowi przemożny tarapaty dla kierowców. Symbol zapytania jeśli chodzi o żywotności baterii. Postęp technologiczny w dużej mierze udoskonali kolejną generację także wpłynie na nasuwaną koszt odsprzedaży, nastręczane długie ładowanie nawet po pomnej jeździe


Gumowe ucho hybrydowa / przedłużacz zasięgu (np. – Vauxhall Ampera)

Upośledzenia: Potężny napęd elektryczny dodatkowo motor rezerwowy paliwa proponują najlepsze złączenie wydajności tudzież zasięgu. Nie można podróży będzie w sumy elektryczna, co istnieje tańsze aniżeli paliwo. Bez strachu zanim dyscypliną. W niektórych pozycjach plenarnych odkrywają się uprzywilejowane punkty parkingowe

Negatywy: Bez względu od opustu, bardzo lube, stygmaty zapytania dotyczące żywotności ogniwa plus liczb odsprzedaży, ładowanie w siedlisku egzystuje wciąż odpoczynek, frapuje niewiele miejsca plus istnieje wybitnie uciążliwe ze baczenia na motor benzynowy również pojemnik benzyny, a również napęd elektryczny oraz ogniwa.



Ekonomia automobili elektrycznych – oznacza to to pełnia egzystuje owego godne?

Mnogość człeków posiada problemy spośród motywacją pojazdu elektrycznego ze baczeń nieschludnie oszczędnych. Nawet z rządowym bonifikatą w stopni 5000 GBP samochód elektryczny istnieje drogocenny. Nissan Leaf zaczyna się odkąd 31 000 funtów. Po tym, podczas gdy przywództwo dał owi 5000 funtów, opublikowałeś 26 000 funtów na wóz, kto przypuszczalnie byłby godzien 15 000 funtów, gdyby proszek prosty napęd benzynowy. Może to kosztować dekadę etyliny! Natomiast w dalszym ciągu pojawiają się proroctwa spytania powyżej długoterminową niezawodnością akumulatorów natomiast wartością odsprzedaży, które w autorytatywnym momencie mogą cię przygryźć


Auta elektryczne również anturaż

Sprawunki czterokołowca hybrydowego ewentualnie elektrycznego, skoro rozpatrujesz, iż uczestniczysz otoczeniu, może nie wesprzeć tak wybitnie, w jaki sposób mniemasz, pod warunkiem w ogóle. Produkowanie akumulatorów nieautomobilowych istnieje brudnym a zawikłanym przebiegiem, tudzież wynik netto istnieje taki, iż struktura gabloty elektrycznego lub hybrydowego egzystuje wysoce z większym natężeniem zatruwająca aniżeli plac budowy stereotypowego wozu na etylinę oznacza to oliwa pociągowy.