Popularność samochodów hybrydowych

Być może nie ma większego symbolu relacji człowieka ze środowiskiem niż ropa naftowa. Faktem jest, że Amerykanie są uzależnieni od ropy naftowej, podobnie jak reszta świata. Używamy go do ogrzewania, energii, transportu, plastiku i wielu innych potrzeb, które składają się na prawie każdą część współczesnego życia. Dlaczego więc używane samochody byłyby dobrodziejstwem dla środowiska?


Hybrydy czy warto

Wiele osób patrzy na kryzys środowiskowy i chce kupić hybrydę. Te samochody wymagają mniejszej ilości benzyny do działania, ponieważ wykorzystują również baterie elektryczne. Jednak większość z nich wymaga ogromnej ilości energii do zbudowania – według niektórych szacunków, w okolicach stu milionów BTU energii, mniej więcej tyle samo, co tysiąc galonów benzyny.

Oznacza to, że każda nowa hybryda na rynku przejechała już równowartość prawie 50 000 mil lub więcej, jeśli porównasz użycie BTU.

Ponadto hybrydy powodują poważne problemy, jeśli chodzi o emisje. Pojazdy te napędzane są dwoma silnikami, co podnosi koszty produkcji pod względem jakości powietrza. Ponadto akumulatory elektryczne są wypełnione niebezpiecznymi chemikaliami, z których wiele jest wydobywanych na złożach w obszarach o mniej rygorystycznych politykach środowiskowych niż w Stanach Zjednoczonych, co jest klasycznym przykładem przenoszenia ciężaru.

Szacuje się, że wiele hybryd faktycznie pogarsza środowisko ze względu na koszty materiałowe transportu ciężkich akumulatorów przez ocean tankowcami. I choć auto z wtyczkami brzmi jak dobry pomysł, energia elektryczna wykorzystywana do ich zasilania pochodzi z elektrowni węglowej, która na dłuższą metę może powodować więcej zanieczyszczeń niż benzyna.

Proces produkcyjny samochodu hybrydowego

Biorąc pod uwagę wpływ zakupu samochodu na środowisko, MPG jest zazwyczaj pierwszym warunkiem, jaki przychodzi na myśl. Nie jest to całkowicie błędny ruch, ponieważ im bardziej wydajny jest samochód, tym mniej energii zużyje i tym mniej zanieczyszczeń uwolni do atmosfery. Jednak każdy nowy samochód potrzebuje energii do produkcji. Dotyczy to tradycyjnych SUV-ów, pojazdów elektrycznych typu plug-in i hybryd.

Używane hybrydy

Z drugiej strony samochody używane zostały już wyprodukowane, więc nie stanowią nowego obciążenia dla środowiska. Dotyczy to oczywiście szczególnie dobrze utrzymanych pojazdów, które mają już duży przebieg paliwa.

Ogromne są na przykład oszczędności środowiskowe wynikające z zakupu kompaktowego samochodu z MPG około 35. Wiele ostatnich badań wykazało, że samochody używane są często lepszą inwestycją środowiskową niż nowa hybryda, po prostu z powodu braku kosztów produkcji i wydajności wielu pojazdów podmiejskich z późnych lat 90.

Pod koniec dnia wiadro z rdzą może wygrać z nową błyszczącą hybrydą, nawet przy całym marketingu na świecie.